فضای سبز
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فضای سبز و آدرس utlandscape.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





انواع دیواره های مورد استفاده در فضای سبز
در یک باغ ، برای ایجاد تنوع بیشتر در چشم انداز ، مخصوصا در زمین های ناهموار و شیب دار ، از یک سلسله کارهای ساختمانی استفاده می شود. مانند : دیوار ه های کوتاه ، دیواره های بلند و سلسله ای.
احداث اینگونه دیواره ها علاوه بر زیبایی ، از فرسایش خاک مخصوصا در شیب های تند ، جلوگیری کرده و یا به منظور بادگیر استفاده می شوند. دیواره ها ممکن است متداوم یا منقطع و در سطح آنها می توان گلکاری نمود.

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:انواع دیواره های مورد استفاده در فضای سبز , ] [ 15:50 ] [ parviz zendavani ]

برای دانلود مقاله از لینک زیر استفاده کنید:

s1.picofile.com/file/7357279030/%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C_%D8%B3%D8%A8%D8%B2_%D9%88_%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9.pdf.html

[ سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:فضای سبز وترافیک, ] [ 12:9 ] [ parviz zendavani ]

دانلود نرم افزار طراحی Garden Planner Home Edition

Home Edition 2.5.0.10 نرم افزار طراحی پلان هوایی از فضای سبز خانگی و باغ از محدود نرم افزارهایی میباشد که مناسب مهندسین عمران ، معماران و طراحان فضای سبز جهت کامل کردن طرحها و پروژه های مورد نظر خود میباشد. به طو ر یقین بسیاری از عزیزان که از نرم افزارهایی مشابه Home Designer و یا AutoCad برای نقشه کشی ساختمان و یا کلا با گرایش عمران استفاده مینمایند به ضعف عمده این فبیل از نرم افزارها برای آخرین مرحله طراحی ، ( که غالبا در ایران قسمت فضای باز و یا فضای سبز میباشد ) به خوبی واقف میباشند. گرچه برای بسیاری از قابلیتهای طراحی ساختمان در نرم افزار های عمومی طراحی ، Plug-in های فراوانی ارائه گردیده است با این حال و متاسفانه طراحی فضای سبز همواره مورد کم لطفی توسعه دهندگان نرم افزار های مذکور بوده است.

-پسورد فايل فشرده : www.rasekhoon.net



استفاده از نرم افزار Garden Planner بسیار ساده و آسان میباشد . کافی است پس از نصب نرم افزار با استفاده از سریال موجود نرم افزار فعال گردد. پس از آن با شروع یک طرح میتوانید از امکانات نرم افزار به طور کامل استفاده کنید. در این نرم افزار برای کلیه اشیا که شامل درختها ، بوته ها و بلوکهای متعدد میباشد امکان کامل ویرایش در نظر گرفته شده است . مثلا میتوان در هر نقطه درختی با اندازه ، رنگ و زاویه دلخواه تعبیه نمود. نرم افزار به عنوان مثال دارای چند طرح از پیش آماده شده میباشد . همجنین یک تصویر متحرک کوتاه مدت Animation نیز به منظور آموزش استفده از نرم افزار در آن موجود میباشد.



دانلود

 

 

[ یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:, ] [ 14:17 ] [ parviz zendavani ]

برای دانلود مقاله از لینک زیر استفاده کنید:

s1.picofile.com/file/7355656555/%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86_%D8%AF%D8%B1_%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C_%D8%B3%D8%A8%D8%B2.pdf.html

[ یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:, ] [ 14:14 ] [ parviz zendavani ]

برای دانلود مقاله از لینک زیر استفاده کنید:

s2.picofile.com/file/7355652147/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C_%DA%86%D9%85%D9%86_%D8%AF%D8%B1%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C_%D8%B3%D8%A8%D8%B2.pdf.html

[ یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:, ] [ 14:8 ] [ parviz zendavani ]

باغ های سلطنتی پکن

تاریخ پکن بیش از هشتصد سال است و شمار باغ های سلطنتی باقی مانده آن به بیشتر از ده باغ می رسد . این باغ ها دارای مناظر زیبایی هستند . پارک "بی های "قدیمی ترین باغ جهان محسوب می شود. قرن 13 میلادی نخستین پادشاه سلسله یوان منطقه مزبور را انتخاب کرد و پایتخت خود را در این منطقه ساخت.ازسلسله یوان تا سلسله های مینگ و چینگ این باغ سلطنتی بوده است .
در تاریخ ساخت پایتخت ها در جهان بندرت دیده شده است که یک باغ علت تعیین پایتخت باشد اما در چین این اتفاق افتاد و پکن چنین تجربه ای را در خود جای داده است . نیمی از پارک بی های کنونی را که هفتاد هکتار مساحت دارد حوضه های آبی شامل می شود که در میان آن قصرهای درخشان و معابد آرام و باستانی مشاهده می شود.
در مرکز این پارک جزیره کوچکی دیده می شود که جزیره "چون حوا " نام دارد و میان جزیره یک برج سفید رنگ به سبک تبتی ساخته شده است .این برج در زمان چینگ ایجاد شد و نشانگر احترام خاندان سلطنتی به بودای تبتی است. از بالای این برج جمعا سه جزیره کوچک در یک خط به چشم می خورد . این خط به معنای " یک حوضه همراه سه کوه " است. در داستان های افسانه ای چین گفته می شود دراین نوع محیط داروی طول عمر یافت می شود. به این منظور اینگونه مناظر ساخته شده است.




اگر شما در این پارک از یک حوضه همراه سه کوه بازدید نکنید روح باغبانی سلطنتی را مشاهده نخواهید کرد. پارک دیگر بنام" پارک تابستانی " در حومه غربی پکن در سال1750ساخته شد. یکی از مسوولان این پارک گفت : به عنوان یکی از اثار میراث فرهنگی جهان این پارک به لحاظ طراحی برجسته باغبانی محسوب می شود.
به لحاظ نگهداری باغ سلطنتی کامل ترین پارک این شهر است. مساحت این پارک سیصد هکتار است. علاوه بر قصرها و کلاه های فرنگی ساختمان ها، معابد ظریف ومناظر روستایی و باغبانی چینی در آن فراوان دیده می شود. یکی از ویژگی های این پارک این است که تلاش شده است همه مناظر زیبا در آن جمع شود. منطقه های کوه " وان شو " و دریاچه " کون مین " دو منطقه عمده است.
کوه وان شو به ارتفاع پنجاه متر به شکل خفاش و دریاچه به شکل هلو ساخته شده است .زیرا در نظریه سنتی چین خفاش به معنی سعادت و هلو نشانه عمر طولانی است .این پارک به عنوان تبریک به روز تولد مادر امپراتور چیان لون ساخته شده است. دالان طولانی به طول 728 متر در این پارک طولانی ترین دالان جهان محسوب می شود و در " رکورد جهانی گینس ثبت شده است . نقاشی های رنگی در این دالان بیانگر داستان های سنتی و باستانی چین است. بنای سه طبقه" ده حه یوان" بنایی است که در گذشته در آن اپرای پکن به نمایش در می امد.




یکی از مسافران خارجی گفت: پس از دیداراز این بنا دیدنی های بسیاری را مشاهده کرده و خاطرات زیادی از این باغ دارد . در شرق این پارک " پارک یوان مین یوان " قرار دارد . این پارک در گذشته یکی از پارکهای مورد پسند امپراتوران سلسله چینگ بوده است که در سال 1860 میلادی از سوی ارتش های بریتانیا و فرانسه سوزانده شد و بسیاری از آثار آن ربوده شد . اکنون تنهاخرابه های باستانی دیده می شود .
اما روح تاریخ در آن لمس می شود . از دریاچه " یو یان تان " می توان مستقیما با کشتی به پارک تابستانی رسید و با اتوبوس از این پارک به پارک یوان مین یوان و پارک بی های راه پیدا کرد .

 

پارک "یوان مین یوان "

پارک "یوان مین یوان " بیجنگ مشهورترین باغستان خاندان سلطنتی چین بوده و"شاهنشاه پارک "(شاه پارک) نام دارد که هنر باغچه بندی بسبکهای متنوع نواحی مختلف چین را متمرکز میسازند . در ضمن در سازندگی این پارک از سبک معماری غرب هم تقلید است لذا هر یک از بناهای این پارک سلیقه متنوع خاصی را نشان میدهد و چون بهشت روی زمین مینماید. این پارک درزمان خود یکی از بهترین قصرهای سلطنتی بوده و در اروپا هم معروفیت داشته وبرپیشرفت پارکهای طبیعی قرن 18 اروپا تاثیراتی برجای گذاشته است. ناگفته نماند که پارک زیبای "یوان مین یوان " در سال 1860 بدست ارتش ائتلافی انگلستان و فرانسه که به چین تجاوز کرده بودند،سوزانده و با خاک یکسان شد.


[ سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:, ] [ 17:28 ] [ parviz zendavani ]

برای دانلود مقاله از لینک زیر استفاده کنید:

s1.picofile.com/file/7351163438/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C_%D8%AA%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%AF%DB%8C_%D8%A7%D8%B2_%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87_%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D8%AA%DB%8C_%D9%88_%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D8%AA%DA%86%D9%87_%D8%A7%DB%8C_%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8_%DA%A9%D8%A7%D8%B4%D8%AA.pdf.html

[ سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:, ] [ 16:58 ] [ parviz zendavani ]

نوشتار زیر با عنوان منظر و پوشش گیاهی از دکتر علی خلد برین، عضو شورای عالی جنگل ها و مراتع در پایگاه اطلاع رسانی معماری و شهرسازی در 21 شهریور 1384 منتشر شد که به دلیل عدم فعالیت این پایگاه اطلاع رسانی بسیاری موفق به مطالعه آن نشدند. 

معماران و طراحان باید در شروع کار به نقش پوشش گیاهی موجود در طراحی محیط و منظرسازی توجه داشته باشند. طراح نباید کوشش خود را صرف ایجاد تغییرات صرفا فیزیکی و ساختمانی کند و موضوع کاربرد پوشش گیاهی را در طراحی، به عنوان یک کار پایانی و اصلاحی به عهده باغبان بگذارد. نباید فراموش کرد که مصالح ساختمانی و موادی که طراحی سازه بر اساس آنها صورت می‌گیرد، عناصری ایستا و ثابت هستند در حالی که گیاهانی که در طراحی منظر مورد استفاده قرار می‌گیرند که عناصری زنده و پویا هستند و به طور دایم در حال تغییر و تحول‌اند.
 

در چنین سیستمی، مصالح کف را پوشش علفی و گیاهان گسترش یافته بر زمین تشکیل می‌دهد، مصالح دیواره‌ها از تنه درختان، شاخ و برگ درختچه‌ها و گیاهان رونده‌ای که با آنها همراه هستند تشکیل می‌شود. بالاخره سقف را تاج پوشش درختان و شاخ و برگ به هم تنیده آنان یا رونده‌هایی که روی داربست هدایت شده‌اند به وجود می‌آورند. 

زیبایی و منظرسازی و ایجاد سیمایی بدیع و چشم‌نواز، تنها بخشی از اهدافی است که از استفاده گیاهان در طراحی محیط مدنظر است. علاوه بر ایجاد زیبایی در منظر، گیاهان نقش‌های اساسی دیگری نیز در ساختار یک منظر به عهده دارند که بعضی از مهم‌ترین آنها عبارتند از:
1. کنترل باد.
 

2. کنترل فرسایش خاک


3.حفاظت از انرژی
 

4.محدود کردن دید
 

5. تعدیل اثرات نامناسب محیطی


6. تقلیل آلودگی‌های صوتی


7. ایجاد زیستگاه‌های حیات‌وحش
 

                                                        برگرفته از سایت:noandishaan.com

[ دو شنبه 20 فروردين 1391برچسب:طراحی منظر,نقش گیاهان در طراحی منظر, ] [ 23:55 ] [ parviz zendavani ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ دانشجویان فضای سبز دانشگاه تهران خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 68
بازدید کل : 135453
تعداد مطالب : 77
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید